Rentemiddeling voor klanten van Direktbank Hypotheken

Via rentemiddeling kunt u als klant van Direktbank Hypotheken in bepaalde gevallen profiteren van de huidige lage rente door de boeterente en kosten over de resterende looptijd van uw huidige hypotheekrente uit te smeren. Of rentemiddeling voordelig is voor u, hangt van veel factoren af waaronder de hypotheekvorm, de hoogte van de rente en de resterende rentevastperiode van uw hypotheek.​

​Domotica

De komende decennia gaat slimme technologie ons dagelijks leven namelijk ingrijpend veranderen. Apparaten in de woning raken steeds meer verbonden, gaan met elkaar communiceren en kunnen straks zelfstandig acties uitvoeren doordat ze leren van uw gewoontes. 

​​Tijdelijke verruiming bedrag extra aflossen zonder boete

Wij berekenen tijdelijk geen boete als u meer aflost dan binnen de geldende voorwaarden van uw hypotheek is toegestaan. Deze regeling is alleen van toepassing als uw hypotheek hoger is dan de meeste recente WOZ waarde van uw woning. De regeling geldt tot en met 31 december 2017. 

Meer informatie over de tijdelijke verruiming bedrag extra aflossen zonder boete  

Hersteladvies beleggingen

Als u een verpande beleggingsverzekering heeft die bedoeld is om vermogen op te bouwen voor de aflossing van uw hypotheek, dan is het mogelijk dat u het eindkapitaal niet haalt. Als u denkt dat dit voor u geldt, dan kunt u hersteladvies krijgen. Neem hiervoor contact op met uw hypotheekadviseur. Of met de verzekeringsmaatschappij. Heeft u geen hypotheekadviseur? Dan kunt u contact opnemen met Advies & Service.

​​Risico's van de Aflossingsvrije Hypotheek

​Het grootste risico loopt u wanneer u er geen rekening mee houdt dat uw Aflossingsvrije Hypotheek aan het eind van de looptijd in zijn geheel afgelost moet worden. Waar haalt u dit geld vandaan, als u geen vermogen heeft opgebouwd? Maar er zijn nog drie andere risico’s waar u in de toekomst last van kunt krijgen, mogelijk zelfs tegelijkertijd.​​​ 

​Versturen saldo-opgave

U ontvangt van ons in het eerste kwartaal uw saldo-opgave per post. Op uw saldo-opgave is een overzicht waarop u in één oogopslag kunt zien hoe uw hypotheek ervoor staat. Deze gegevens heeft u ook nodig bij het invullen van de jaarlijkse inkomstenbelasting.

​​Direktbank klantonderzoek, uw mening telt!

Wij vinden het belangrijk om te weten hoe onze klanten onze dienstverlening ervaren. En we willen graag weten welke behoeften er zijn. Daarom voeren wij regelmatig een onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. 
 

Als klant van Direktbank krijgt u mogelijk per e-mail een uitnodiging om aan dit onderzoek mee te doen. Het klantonderzoek is volledig online, en deelname is anoniem. De uitkomsten van het onderzoek gebruiken wij om onze dienstverlening verder te verbeteren. 
 

Krijgt u een verzoek om deel te nemen aan dit onderzoek, en heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met de afdeling Advies & Service van Direktbank op service@direktbank.nl, met als onderwerp ‘Klantonderzoek’.​​