Direktbank wil financiële criminaliteit voorkomen. Dat is een belangrijke maatschappelijke taak én wordt vanuit wetgeving ook van ons verwacht. Daarom willen we weten wie onze klanten zijn. Zodat we ze goed kunnen helpen met het waarmaken van hun woonplannen. Maar ook ingrijpen als blijkt dat Direktbank wordt misbruikt voor witwassen, fraude of het financieren van terrorisme.
Als financiële dienstverlener kunnen en willen we graag bijdragen aan een veiligere samenleving. Vanuit het Know Your Customer principe (KYC) onderzoeken we de identiteit en persoonsgegevens van onze klanten en controleren we transacties. Het kan dus zijn dat we hierover contact met u opnemen als we vragen hebben. Ook als u al langere tijd klant bent.
Bij de Know Your Customer (KYC) Desk en de Transactie en Monitoring Desk analyseren we elke dag klantdossiers en transacties. Het kan zijn dat we contact met u opnemen omdat we documenten of extra informatie van u nodig hebben.
Voorbeelden van informatie waar we om vragen:
Als er extra informatie nodig is, krijgt u een e-mail of brief. Of een van onze medewerkers belt u. Zo zorgen we ervoor dat uw klantdossier weer compleet en bijgewerkt is.
Als wij meer informatie nodig hebben nemen we contact op via onderstaande telefoonnummers en e-mailadressen. U wordt gebeld door een collega van de Know Your Customer (KYC) Desk van ABN AMRO. Direktbank is onderdeel van de ABN AMRO Hypotheek Groep en de controle van klantgegevens pakken we samen aan. We bellen altijd met een herkenbaar nummer. En natuurlijk mag u zelf ook contact opnemen als u vragen heeft over dit onderwerp.